BirdybearOnTour

Huiswerk…

Nog goed vijf maanden voordat Birdybear opnieuw de lucht in gaat. Dat lijkt lang maar er valt voor die tijd een hoop huiswerk te doen. En niet alleen Birdybear vliegt, dat doet de tijd ook. Want ondertussen is het al weer vier maanden geleden dat Birdybear een poot zette onder het contract voor de huur van de stoere Birdymobiel Down Under. En in diezelfde week boekten we de vluchten die ons op vrijdag 10 april 2020 van Düsseldorf, via Singapore, naar Perth moeten brengen. Perth, waar we op zaterdag 11 april 2020 hopen te arriveren en waar we in de loop van de middag onze bagage inladen in de 4WD Toyota Hilux Pod. Onze metgezel en toeverlaat tijdens de zes weken waarbij Birdybear de West Coast van Australië en daaraan gerelateerde gebieden gaat verkennen. Grofweg van Perth naar Darwin.

Hoogste tijd om met het huiswerk te starten. We zullen veel in de zogenoemde Outback vertoeven, nu niet bepaald de gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid. En niet de regio’s van gebaande paden. Maar wel de gebieden waar Birdybear het avontuur hoopt te vinden die onze reizen net dat stukje extra geven. Dat stukje land, zee, rivier, berg, meer, woestijn, regenwoud dat we op dat moment niet hoeven te delen met hordes toeristen, busladingen Aziaten of schreeuwerige cultuur- en natuurbarbaren. En waar we spontane ontmoetingen kunnen hebben met locale bewoners, zowel mens als dier.

Juist omdat we reizen door dunbevolkte en afgelegen gebieden is gedegen huiswerk deel van het suc6. En deel van onze persoonlijk veiligheid. Dus leert Birdybear van de vele video’s over rijden door mul zand, het uitgraven en bevrijden van voertuigen welke tot in de assen staan ingegraven in het mulle zand. Of waar lier en boom dankbare hulpmiddelen zijn om een slecht stukje ondergrond de baas te zijn. Verder leest Birdybear zich in over de uitdagingen van bepaalde routes en welke alternatieven er zijn als wegen eerder lijken op waterwegen dan dat ze een berijdbare ondergrond hebben.

Ondertussen bekwamen we ons steeds meer in het gebruik van onze satelliet gekoppelde Garmin GPSMAP 66i. Zodat we ook routes kunnen rijden daar waar de wegen, of wat daarvoor moet doorgaan, niet bewegwijzerd zijn.

Goed en degelijk voorbereiden maakt ook dat er op locatie meer tijd is om te genieten, te ontdekken en te beleven. Alles wat we vooraf toevertrouwen aan het papier, aan de digitale kaarten en aan ons reisplan hoeven we Down Under niet meer uit te zoeken. Dat wil niet zeggen dat de reisplannen van Birdybear in beton zijn gegoten. In tegendeel: een gedegen voorbereiding geeft juist ruimte om in te spelen op al die dagelijkse impulsen die weer bijdragen aan het onverwachte. Altijd bestanddeel van de Birdybear avonturen.

De vijf maanden welke er nog zijn te gaan tot aan ons geplande vertrek zullen we dan ook hard nodig hebben om straks relaxed te vertrekken. Richting een nieuw avontuur waarvoor we BirdybearOnTour de titel “Down Under The Southern Cross” hebben meegegeven.

Uiteraard wordt het gewaardeerd als jullie straks, nog maar net virtueel ontscheept van het verblijf aan boord van de MS Spitsbergen, instappen en plaatsnemen op de achterbank van onze sterke Toyota Hilux Pod. Waarbij Birdybear voorziet dat dagelijkse updates vanuit “Nowhere land” op z’n tijd lastig of zelfs onmogelijk zijn. Part of the trip… maar Birdybear zal de schade vast en zeker inhalen zodra we weer bereik bespeuren. Uiteraard nemen we je graag mee in onze voorbereidingen en maken we updates wereldkundig zodra ze live gaan… Tot dan!

Voel je vrij om te delen!

2 reacties op “Huiswerk…

  1. Sandra

    Ik verheug me er al op om weer mee te mogen reizen met jullie, ik zal er zeker weer van gaan genieten en nu zeker down under.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.